Audiovisuele oplossingen voor de retail - HMB Signaal

Oplossingen voor de retail en horeca

Slim inspelen met nieuwe technieken

Door de veranderingen in de retail en de opkomst van de webshops is het van belang dat het winkelen in fysieke winkels voor de consument een ware beleving wordt. Hoe realiseert u nu de juiste beleving en hoe past u dit toe in uw huisstijl? Gericht op uw doelgroep in combinatie met uw product. Daarnaast wilt u van de voorbijgangers potentiële kopers maken, door te zorgen dat zij bij uw winkel naar binnen lopen. Wij voorzien u van advies waarin uw eigen identiteit centraal wordt gesteld. Het volledig opwekken en prikkelen van de beleving van uw doelgroep ontstaat door middel van het gebruiken van onze audiovisuele oplossingen voor de retail. Hierbij kunt u denken aan AV oplossingen zoals touchfolie, geurmarketing, interactieve totem / kiosk en narrowcasting. Wij bieden onze oplossingen niet alleen in Groningen, Friesland en Drenthe, maar door heel Nederland

Audiovisuele oplossingen voor de retail

Onze oplossingen

Wij bieden veel verschillende audiovisuele oplossingen voor de retail. Hierbij kunt u denken aan touch folie, geurmarketing, Kids corner, Kiosk totem, verschillende soorten toepassingen in beeld en narrowcasting systemen.

Maak nu optimaal gebruik van uw gebouw en etalage met behulp van touchfolie . Ook buiten uw openingstijden kan u nog steeds klanten aantrekken. Dat is toch iets wat elke ondernemer wil? Laat content zien die uw klanten triggeren tot actie. Weergeef real-time aanbiedingen of toon uw nieuwste producten aan het wandelende publiek. De touchfolie is uitermate geschikt om de aandacht van het publiek te krijgen. U plakt de touchfolie aan de binnenkant van uw raam en door middel van een beamer projecteert u de content op de etalage. Adverteren is nog nooit zo makkelijk geweest.

Daarmee zorgt de touchfolie van HMB Signaal voor maximale exposure en een betere brand-awareness. Een interactieve etalage is mogelijk met de touchfolie. Wilt u meer weten over touchfolie? Klik dan hier.

Geurmarketing Groningen, Friesland, DrentheDe heerlijke geur van het versgebakken brood die u ruikt bij de Albert Heijn of het vers gemaaide gras wat u ruikt bij binnenkomst in een sportwinkel. Deze geuren zijn er niet zomaar, het is namelijk het nieuwste marketinginstrument voor de retail. Onbewust inspelen op de klant, ja het is mogelijk. De invloed van geur is namelijk enorm. De omzet van de broodafdeling verdrievoudigde door simpelweg de geur van het brood te verspreiden. Ja inderdaad, zo makkelijk kan geurmarketing zijn.

Moet u als ondernemer nu ook brood gaan bakken? Het kan lekker zijn, maar wij raden toch andere geuroplossingen aan. Bijvoorbeeld een vanillegeur die ervoor zorgt dat klanten langer in de winkel blijven of een citrusgeur waardoor de klant sneller tot koop geneigd is. Geurmarketing is daarom onmisbaar voor de retail.

Een prettige geur zorgt voor een positieve houding tegenover uw merk. Oh ja, en elke keer wanneer de klant uw geur weer ruikt herinnert de consument uw winkel weer. Dit komt omdat geur het zintuig is wat het sterkst is verbonden met herinneringen. Verhoog de loyaliteit van uw klanten en creëer een positieve merkbeleving met een geurmachine van HMB Signaal.

Wist u dat geurmarketing nog beter werkt in combinatie met beeld en geluid? Samen kunnen deze geweldige audiovisuele oplossingen voor de retail vormen. Meer weten over geurmarketing? Klik dan hier.

Hoe zorg je er nou voor dat klanten langer in uw zaak blijven? Een rustige sfeer en de volledige aandacht voor het winkelen zijn daarin de belangrijkste factoren. Een veel voorkomend verschijnsel zijn zeurende kinderen die vermaakt moeten worden. Ze willen natuurlijk constant aandacht van hun moeder en dit heeft een enorme impact op moeders haar beleving. Die wil het liefst zo snel mogelijk weg, waardoor u uiteindelijk omzet misloopt. HMB Signaal heeft hiervoor een oplossing bedacht  

Een goede manier om moeders rustig te laten winkelen is een Kids Corner. De Kids Corner zorgt ervoor dat kinderen vermaakt worden aan de hand van leuke interactieve spelletjes of een mooie film. Op deze manier is het kind ontspannen en de ouder ook. Nu krijgt uw winkel weer de aandacht die het verdient. Dit is dus een ideale audiovisuele oplossing voor de retail. Wilt u meer weten over de kids corner? Klik dan hier.

U heeft gasten in uw restaurant zitten en na een tijdje wachten brengt u ze de menu- en wijnkaart. De klant wil graag wat meer informatie over de Chardonnay en over de biefstuk, dit staat immers niet op de papieren menukaart. Hoe kan u de klant nou meer informatie geven en uw gasten daarmee de perfecte keuzes laten maken. Wat dacht uw van een interactieve menukaart?

HMB Signaal heeft namelijk de projectielamp bedacht en die maakt van uw tafel een interactieve menukaart. Laat gasten uw restaurant ontdekken met informatie over de huisgemaakte gerechten, het vriendelijke personeel of de heerlijke dranken. U bent niet meer gelimiteerd aan een A4 en de projectielamp maakt het wachten een aangename ontdekkingsreis. Een innovatieve oplossing voor uw restaurant en een goed alternatief voor de menukaart. Wilt u hier meer over weten? Klik dan hier.

Kortere wachttijden, een hogere omzet en een hogere klanttevredenheid. Dit allemaal zonder extra personeel. Dit wil iedereen wel, maar het is nu ook mogelijk dankzij het informatiezuil!

In Duitsland is het informatiezuil al helemaal geïntegreerd. Langzamerhand hebben fast-food restaurants in Nederland de bestelzuilen ook omarmt en gelijk hebben ze! Lange rijen verdwijnen als sneeuw onder de zon, iets waar elke ondernemer blij van wordt.

Klanten houden van dit zelfbediening systeem. Ze kunnen eenvoudig al uw producten bekijken en vervolgens bestellen en zelfs afrekenen. Het is gemakkelijk voor u, maar ook voor de klant. Kortom, het informatiezuil is een fantastische audiovisuele oplossing voor de retail. Wilt u meer weten over ons informatiezuil? Klik dan hier.

Wanneer de klant in de winkel of in uw showroom is, wilt u natuurlijk nog meer kooplust bij ze opwekken. Zodat ze sneller tot aankoop overgaan of meer bestellen dan voorgenomen. Dit is bijvoorbeeld mogelijk met verkoop stimulerende content. Maar deze content moet natuurlijk wel zichtbaar zijn. Maar met onze high-brightness monitoren komt dat dik in orde.

Dit kan ook nog eens op allerlei manieren en formaten. Een langgerekte stretch monitor boven uw stellingen, een groot beeldscherm bij de kassa die de wachttijd voor de klant verkort of een touchscreen waar de klant verschillende kledingcombinaties kan maken. Wij brengen uw content onder de aandacht. Iedereen weet dat één beeld meer zegt dan duizend woorden.

De laagste prijsgarantie aanbieden is iets wat veel ondernemers willen, maar dat is voor velen onmogelijk. Constant de prijzen van de concurrent opzoeken, om ze vervolgens handmatig aan te passen. Al met al erg tijd- en energie rovend. Voor veel retailers dus ook de reden om het niet te doen.

Maar wat als je het vanuit je luie stoel kan doen? Of thuis liggend vanaf de bank? Het is mogelijk met narrowcasting. Narrowcasting, ook wel digital signage genoemd, helpt u met het professioneel presenteren van uw producten, acties, digitale prijskaartjes en nog veel meer. Digital signage stimuleert ook nog eens upselling, verbetert uw imago en zorgt voor een hogere attentiewaarde.

Voor een betaalbaar, eenvoudig en gebruiksvriendelijk narrowcasting systeem bent u bij HMB Signaal aan het juiste adres. Wilt u meer weten over narrowcasting? Klik dan hier

Ons telsysteem met stoplichtfunctie is de oplossingen voor de huidige 1,5 meter economie.  Middels sensoren wordt zowel de inkomende als de uitgaande stroom van bezoekers geregistreerd. Hierdoor ontstaat een waterdicht systeem wat betreft het aantal aanwezige bezoekers in uw winkel en kunt u direct reageren op ongewenste situaties. Tevens weet u zeker dat u voldoet aan de richtlijnen van het RIVM omdat u het aantal bezoekers in real time aan kunt tonen. Wanneer de winkel te vol raakt, wordt er bij de ingang een rood scherm weergeven waarop staat dan mensen moeten wachten tot iemand de winkel heeft verlaten. Als het rustig is in de winkel zal het scherm groen worden.Dit is de ideale oplossing voor de retail, omdat er nu geen werknemers meer bij de deur hoeven te staan om te tellen hoeveel mensen er binnen zijn.

Wilt u meer weten over ons klantentelsysteem? Klik dan hier.

Heeft u vragen of wilt u meer weten over wat onze audiovisuele oplossingen voor de retail voor u kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op!

Referenties

We werken al meer dan 25 jaar met veel verschillende partners in heel Nederland.